Hry Recenzie hier RPG S

Recenzia: Sword of Inferno – tak trochu netradičné RPG

sword-inf-1

Úvod

Ste milovníkom RPG, avšak akosi vás už unavujú stále sa opakujúce princípy RPG? Tento žáner ponúka buď pohľad z prvej osoby, tretej alebo pohľad “zhora”. Čo takto vyskúšať niečo nové, menej opozerané? Čo takto RPG z bočného pohľadu? Presne to vám prinesie tak trochu netradičné RPG s názvom Sword of Inferno, ktoré nie je originálne iba z vyššie zmieneného dôvodu, ale aj z iných  ktoré spomeniem nižšie v recenzii.

Sword of Inferno sa odohráva vo fantasy svete sužovanom zlom. Vy, ako hlavný hrdina, ste kedysi vlastnili legendárny meč menom Inferno, ktorý mal moc poraziť všetko zlé a nastoliť konečne mier. Avšak pri poslednej bitke proti najväčšiemu zloduchovi ste prehrali a všemocný meč Inferno sa dostal do rúk prisluhovačov zla. A teraz sa nachádzate znova na začiatku, ste slabý, máte slabú výzbroj, neovládate žiadne kúzla a porážka zla je iba veľmi vzdialený sen. Preto sa musíte čo najskôr vypracovať!

Najprv budete plniť rôzne ľahšie misie a až neskôr sa dostanete k takým úlohám ako napríklad zabitie draka… Výber levelov, resp. questov(úloh) prebieha na akejsi mape fantasy zeme. Vždy máte na výber z aktuálnych úloh, ale aj z úloh, ktoré ste už kedysi splnili. Levely sú plné rôznych zlých individuí, stretnete sa napríklad s necromancermi, kostlivcami a inými tvormi, ktorých ani neviem pomenovať. Občas si tiež zajazdíte na drakovi. Na konci väčšiny levelov sa nachádza najsilnejší nepriateľ levelu, čiže boss.

Tak ako postupujete hrou, budete si odomykať rôzne charaktery. Vždy si môžete vybrať jedného spoločníka, ktorý vám bude v danom levely pomáhať. A aby to nebolo málo, tak ani vy nebudete hrať za jednu postavu. Na začiatku levelu si okrem spomínanej voľby spoločníka môžete vybrať aj postavu, za ktorú chcete hrať. V hre sa celkovo nachádzajú 4 postavy. Dve mužské, ktoré sú na male dmg, čiže hlavne na boj z blízka napr. s mečom. A dve ženské, z ktorých je jedna mág a druhá lukostrelec.

Ako som na začiatku spomenul, hra je RPG a k poriadnemu RPG patria veci ako levelovanie hrdinu, equip (vybavenie), skilly (rôzne kúzla/schopnosti), lektvary…, a to všetko sa v hre nachádza. Všetky tieto veci vybavujete vo vašom campe, kde sa nachádzajú jednotliví obchodníci a učitelia.  Hra sa ovláda veľmi príjemne pomocou joysticku. Na začiatku som povedal, že hra je v niečom originálna. A vy sa už určite pýtate v čom. Tak teda ja vám to prezradím. Hra ma veľmi nadchla svojím zjednodušením ovládaním. Okrem pohybu sa staráte iba o zosielanie kúzel.  To, čo chýba, je tlačidlo na boj. Nebojte sa, budete schopní boja aj bez neho, pretože postava útočí sama. Nie, neútočí neustále, ale iba vtedy, keď je v blízkosti nepriateľa a je si istá, že útokom zasiahne. Občas sa vám dokonca podarí prejsť level bez toho, aby ste použili viac než jedno tlačidlo. Tým nechcem povedať, že je hra jednoduchá. Možno ak tak na začiatku. Ale neskôr v hre budete musieť aj niektoré  už splnené misie opakovať kvôli tomu, aby ste sa vyexpili a stali sa dostatočne silnými na úlohu, ktorú nemôžete splniť.

Audio/grafika

Grafika je tradične krásna, ako sa na Ázijčanov patrí. Postavy sú nakreslené veľmi pekne. Síce majú veľké oči ako z japonského anime, ale pomer tela a hlavy bol zachovaný, tak ako sme my Európania zvyknutí.  Prostredie je naozaj veľmi pestré. Nielenže sa pozriete na bohato zarastené  trávnaté pláne a prosperujúce mestá, ale navštívite aj rôzne púšte a menej bujné miesta. Hra pochádza z Ázie,  avšak graficky sa mi zdá, že prostredie spadá skôr pod európsku mytológiu.  Hudba je krásne epická. Z vašich reproduktorov sa vám budú ozývať hlavne piesne, ktoré povzbudzujú do boja.

Úžasná hra s úžasným príbehom a ešte úžasnejším grafickým a hudobným spracovaním. Hru odporúčam každému nadšencovi anime, mangy a hlavne RPG. Zadarmo ste si fakt už nemohli priať nič viac! Možno iba otravná reklama, na ktorú raz za čas kliknete, kazí celkový dojem z hry.

[app]com.cwa.mojian[/app]

Screeny