Logické Recenzie hier S

Recenzia: Rainbow – keď niekto dúhu nechce, musíte ho prinúť, aby chcel

Vedeli by ste si predstaviť, že by neexistovalo svetlo? To už je celkom extrémny scenár, v absolútnej tme by sme nevydržali. Keby sa vytratila len časť svetla a naše životné prostredie by bolo šedé a nevľúdne (a taktiež by sme zanedbali problémy s fotosyntézou a narušením potravinového reťazca), síce by sme prežili, ale po čase by na nás prišla depresia. Rovnaký scenár sa odohráva aj v hre Rainbow.

Stanete sa zloduchom, ktorý sa snaží priniesť svetlo na pustý a šedý ostrov, kde ale niekto žije. Obyvatelia bez nálady a bez duše, ktorí si už na svoj osud zvykli. No a vy ste v ich očiach netvor s dúhou. Pre nich znamená vaše poslanie skazu a “nechcené šťastie”. Depresia z tmy ich pohltila natoľko, že svetlo je hlavným nepriateľom.

rainbow-pr-5

Odhliadnuc od diabolsky podlého príbehu je Rainbow pozoruhodná logická hra so zábavným gameplayom. Ako už bolo spomenuté, hlavnú úlohu zohráva pohybujúca sa dúha zložená z viacerých farebných lúčov. Vy túto dúhu ovládate a snažíte sa ju nasmerovať na tváre smutných obyvateľov. Ako náhle sa ich dotknete, stanú sa šťastnými. Treba povedať, že dúha sa nepohybuje v reálnom čase, ale po úsekoch, ktoré sú vymedzené ťahmi vášho prsta.

Základ hrania by sme mali. Poviete si, nie je to nič zložité. Po chvíli však zistíte, že do trajektórie dúhy sa postavia rôzne prekážky, ktoré treba obísť. Kontakt s povrchom môže zničiť jednotlivé lúče, takže si dávajte pozor, lebo si ich musíte udržať čo najviac. Kľúčom pre zdolanie prekážok býva často rozdelenie dúhy na lúče s požadovanými vlastnosťami. Menšie skupinky svetla sú pohyblivejšie a dostanú sa cez užšie prekážky. “Lúpanie” dúhy na menšie súčasti a ich využitie na zdolanie prekážok je logickou podstatou hry.

rainbow-pr-2

Celkovo na vás čaká 30 levelov, v ktorých môžete zbierať hviezdičky. Tie sa započítavajú do skóre. Každý level musíte splniť tak, aby ste docielili určité množstvo neporušených lúčov. Počet levelov sa môže zdať nízky, ale je to kompenzované ich náročnosťou a originalitou, pretože stratégia je pre každý tak trochu odlišná. Ak sa vám ale gameplay zapáči, aj tých 30 levelov bude málo.

Hra Rainbow je spracovaná v minimalistickom štýle, ktorý je už na pohľad extrémne jednoduchý a pre niekoho možno aj škaredý. Šedá farba, tmavšia šedá farba a základné farby dúhy. To je všetko. Napriek minimalistickému zameraniu si myslím, že autori mohli pridať viacej efektov. Takýto typ hry je predurčený pre budovanie atmosféry, ktorú by mohli umocniť vhodnejšie zvukové a hudobné prvky. Ani toto sa však nekoná.

Rainbow prináša netradičný koncept logickej hry, ktorá posúva možnosti minimalizmu na hranicu extrému (a je len na vás, ako to budete vnímať). Nie je to ale nič, čo by vás malo odradiť od hry, ktorá je zábavná a predstavuje výzvu od prvého až do posledného levelu. Je to príjemné dobrodružstvo. rencontre quend plage mamba dating http://www.seo-pruvodce.cz/moloko/1481 watch https://bristolquakers.org.uk/drova/4284 rencontre latino 2013 ubifrance rencontres kazakhstan dating queen ayah download rencontre bresil dating chat online Záverečné hodnotenie: 4/5.

• nápad, originalita
  • jednoduché ovládanie, primeraná obtiažnosť
  • minimalizmus