Hry Ostatné žánre Recenzie hier RPG S

Recenzia: Order & Chaos Duels od Gameloftu – svet poriadku a chaosu objavil čaro kariet

order tittle

Gameloft opäť vypúšťa na svetlo sveta ďalší projekt z už teraz skoro legendárneho sveta poriadku a chaosu. Prvý z radu Order and Chaos je Order and Chaos Online, ktorý bol už nespočetnekrát updatovaný a je to akýsi Android klon MMORPG hry WoW. Druhý projekt s menom Heroes of Order and Chaos je zasa Android klon kultovej mapy pre Warcraft 3 Dota.

Aj napriek skvelému grafickému prevedeniu, obe hry trpeli a bohužiaľ stále trpia nedostatkami, a to dosť závažnými, ako je napríklad neschopnosť prihlásenia sa do hry, lagy… Ako sa hovorí, do tretice všetko dobré a Gameloft vydal ďalší titul s názvom Order and Chaos Duels. Je to kartová zberateľská fantasy hra, ktorá sa isto inšpirovala  legendou Magic the Gathering.

Pri prvom spustení hry máte možnosť si vybrať jedného hrdinu zo 4 úplne rozličných národov (ľudia, elfovia, orkovia, nemŕtvy). Každý národ má ešte na výber zo 4 hrdinov,  teda dokopy je hrdinov 16. K nim samozrejme dostanete aj štartovací balíček kariet, presne 30 kariet, avšak víťazstvami sa vám bude zväčšovať počet dovolených kariet. Štartovací balíček samozrejme obsahuje všetko potrebné na to, aby ste mohli začať ihneď hrať.  Ako vo väčšine podobných kartových hier, tak aj tu budete potrebovať čo najväčšie množstvo many, aby ste mohli zosielať kúzla a vyvolávať bojovníkov, ktorí budú za vás ochotne padať v boji.

Na začiatku teda obetujete vždy jednu kartu, za ktorú dostanete jednu jednotku many a následne  môžete vyvolávať príšery alebo zosielať kúzla. Súboj prebieha po kolách. Hráči sa striedajú, jeden hráč obetuje kartu, zakúzli a následné zaútočí. Potom má kolo druhý hráč. Vašou úlohou je pritom ochrániť svojho hlavného hrdinu a nepriateľského hrdinu samozrejme zabiť. Keď vyhráte, dostanete peniaze a skúsenosti. Za niekoľko skúseností postúpite o level vyššie a získate novú kartu. Tie si tiež získavate v kampani za porazených súperov. Keď získavate karty, tak sa vám aj otvárajú ďalšie možnosti taktizovania a tvorby vašej vlastnej stratégie na víťazstvo. Nezabúdajte, nevyhráva ten, kto má najsilnejšie karty, ale ten kto má najdôvtipnejšie zostavený svoj hrací balíček.

Hra sa dá hrať ako multiplayer cez internet, ale nechýba ani singleplayer. Avšak osobne odporúčam na začiatok singleplayer, aby ste si osvojili základné pravidlá a samozrejme vyhrali nejaké silnejšie karty. V singleplayeri máte možnosť hrať kampaň, v ktorej sa dozviete čo-to z príbehu. Príbeh je vcelku jednoduchý a na začiatku kartového duelu hlavné postavy prehodia pár slov s nepriateľom alebo sami vedú buď dialóg medzi sebou, poprípade jedna z postáv monológ.  Kampaň sa odohráva na mape sveta, kde musíte postupne porážať jednotlivých nepriateľov v kartových súbojoch. Mupltiplayer by som považoval za celkom vydarený a keďže je to ťahová kartová hra, tak o lagoch nemôže byť ani reč a protivníkov vyhľadáva tiež celkom rýchlo.

Audio/grafika

Graficky je hra priam prekrásna, celý duel sa odohráva na úchvatnom pozadí. Na začiatku to je na tráva pri potôčiku, avšak neskôr sa hra presunie aj do temnejších krajov. Karty sú taktiež nakreslené s veľkou dávkou precíznosti. Na nich vidíte väčšinou všelijaké nové potvory, avšak niekedy natrafíte aj na známe tváre tohoto, už nie nového sveta. Hudba je taktiež “masterpiece”. Výborne dopĺňa hru tak, ako sa patrí. Podobne ako pozadie aj hudba sa mení v závislosti od okolností a miesta konania súboja.

Ak vyhľadávate podobné hry, tak Order and Chaos Duels určite vyskúšajte.  Pokiaľ by hra po niekoľkých hodinách hrania nenútila kvôli stúpajúcej  obtiažnosti utratiť reálne peniaze,  tak by bola skoro dokonalá. Ale čo vy viete? Možno vás hra chytí natoľko, že miniete aj celé úspory vašich reálnych peňazí. Ak porovnám so Shadow Era, ktorú som recenzoval nedávno, tak tento titul má jednoznačne navrch.

[app]com.gameloft.android.ANMP.GloftBTHM[/app]

Screeny