Hry Plošinovky Recenzie hier S

Recenzia: Lep’s World 2 – Super Mário na potulkách v Írsku

Úvod

Na Google Play by ste hľadali hru podobnú legendárnemu Super Máriovi veľmi dlho. A ak by ste mali to šťastie,  tak medzi nekvalitnými napodobeninami a “jedntolačítkovými” päťminútovými hrami by ste možno narazili aj na vysoko kvalitný klon menom Lep’s World 2, ktorý medzi  žiari ako diamant medzi obyčajnými kameňmi-hrami. Tak nesmúťte za dobami, kedy hernému priemysľu kraľovali skákačky a pusťme sa spolu do predstavenia tejto skvelej hry.

Klon Mária, to áno, avšak z Mária si berie len základné princípy, čo nie je vôbec na škodu. Lep’s World 2 si vytvára svoj vlastný svet. Zabudnite na inštalatéra v červených montérkách,  prichádza malý zelený írsky škriatok, ktorého tamojší nazývajú Rarašek. Tento tvor obyčajne prebýva tam, kde dúha končí a v jeho nore by ste našli kilá zlata. Rarašek, presnejšie celá dedina raráškov, si užíva svoj pokojný, bezstarostný život, keď sa náhle objaví zlomyseľný čarodej, ktorý všetkých obyvateľov dúhovej dediny pochytá a zajme. Zostávate iba vy a musíte sa rozhodnúť, či sa postaviť svojmu osudu a pustiť sa do záchrannej akcie svojich súkmeňovcov.

Samozrejme, nebýva normálne, aby bol hlavný hrdina “srab” a teda ani táto hra nie je výnimkou. A tak sa teda  púšťate na záchrannú akciu naprieč celým Írskom.  Hra, ako bolo spomenuté, je skákačka, a to so všetkým, čo k tomu patrí. Andorid hry zaviedli  jeden nemilý trend, a to ten, že skákačky možno ovládať iba jedným tlačidlom (OK možno dvomi…), žiadna voľnosť, žiadne rozmýšľanie  iba stereotypné stláčanie skoku. Lep’s World 2 na tento trend zvysoka kašle! Ovládanie je jednoduché. Postavu môžete ovládať doľava, doprava alebo môžete skákať a keď nazbierate šišky, tak aj s pomocou týchto šišiek môžete likvidovať nepriateľov.

Klasické “mário” prvky boli obohatené ešte o dvojskok, odrážanie sa od stien a hák, s ktorým sa môžete prehupnúť na druhú stranu priepasti. Nepriateľov je tam celkom dosť. Na začiatku sa stretnete s  nazlostenými chrobákmi, podráždenými slimákmi, zlomyseľnými rastlinami… Všetkých týchto zlosynov likvidujete, ako už asi tušíte, hlavne skokom, a ako som spomenul vyššie, tak aj  strieľaním šišiek. V leveloch sa nachádza veľa mincí, za ktoré keď ich zozbierate 100, dostanete život. Sú tu tiež krabice, v ktorých môžete nájsť zelený trojlístok (stratou troch trojlístkov prídete o jeden život).

V hre sa nachádza presne 64 levelov, ktoré sú rozdelené do 8 svetov. Nebudete iba behať, ale tiež si zaplávate. Na konci každého sveta sa nachádza boss v podobe rytiera, ktorý stráži diamant.  Celkom potrebujete získať 7 diamantov, aby ste sa dostali k čarodejníkovi, žalárnikovi vašich druhov a zlikvidovali ho.

Audio/grafika

Grafika je farebná a prekrásna. Lokácie hry sú stvárnené fakt nádherne. Pozrieme sa na povrch zeleňou zarasteného Írska, do podzemných tunelov, hradov alebo pod samotnú hladinu vody. Grafike naozaj nemám čo vytknúť. 2D svet ešte nebol nikdy tak nápaditý. Audio tiež nezostalo pozadu. Hra nám servíruje veselú folkovú hudbu, ako keby ju skladal samotný pôvodný Ír. Pri jej počúvaní ako keby som sa sám ocitol v Írsku. Audio a grafika tvoria dokonalý súlad a je cítiť, že autor má naozaj veľký cit pre detail.

Pre mňa je táto hra jednoducho poklad! Nesmierne ma chytila za srdce a aj napriek tomu, že som ju prešiel pred viac ako týždňom, stále mi pri pohľade na screeny chodia po tele zimomriavky, aká úžasná hra to je. Pre milovníkov už skoro zabudnutých skákačiek, absolútna povinnosť stiahnuť a hrať.  Hra je plne zadarmo v celej svojej kráse.

[app]at.ner.lepsWorld2[/app]

Screeny