Hry Logické Recenzie hier S

[Recenzia] Dark Arcana: the Carnival – detektívka z iného sveta

dactittle

Úvod

O tom, že adventúry sú skoro mŕtvym žánrom, absolútne niet  pochýb. A preto som sa veľmi potešil, že aj na Androide existujú zástupcovia pokolenia tohto žánru. Nájsť dobrú adventúru pre Android sa rovná umeniu a to dokazuje aj vlastne aj to, že na Google Play a  tiež na našom webe chýba špeciálna kategória pre tento žáner. Adventúry sú tam aj tu zaradené pod logické hry. Ako výnimočnú adventúru môžeme označiť hru Dark Arcana: the Carnival, ktorej patrí dnešná recenzia.

Možno patríte dokonca k tým, ktorým slovo adventúra nič nehovorí a s týmto žánrom nemá žiadne skúsenosti. Preto vám trochu tento pojem priblížim. Adventúra je hra, v ktorej sa vžijete do úlohy nejakej postavy, zbierate predmety, kombinujete ich a používate na rôzne iné veci, aby ste vyriešili danú úlohu a dostali sa ďalej. Žáner je sprevádzaný početnými dialógmi s rôznymi zaujímavými postavami a hlavne logickými úlohami.

Už by sme sa ale mali asi venovať našej  hre, ktorá nesie názov Dark Arcana: the Carnival. Hra pochádza z dielne herného štúdia, ktoré sa nazývam G5 Games a musím povedať, že štúdio je to veľmi profesionálne, keď sa bližšie pozriete na ich hry. Mimochodom, ako jedna z mála firiem tvorí prevažne adventúry. V Dark Arcana: the Carnival sa vžijete do úlohy ženy – detektívky, ktorá prichádza na miesto činu – do cirkusu, v ktorom zmizla matka malého dievčatka. Spočiatku si vypočujete, čo vám dievčatko povie a tiež inštrukcie od policajtky a potom vás čaká na preskúmanie celý areál cirkusu, pričom nezostanete iba pri ňom.

Hneď po príchode do cirkusu natrafíte na tajomného vrhača dýk, ktorý pred vami ihneď uteká. To je prinajmenšom podozrivé, nemyslíte? Ďalej nechcem prezrádzať dej, pretože by som vás ukrátil o WoW efekt. Čoskoro zistíte, že v areály cirkusu sa odohráva niečo oveľa horšie než len zmiznutie ženy.

V hre vás čaká početné zbieranie premetov, ich kombinovanie a používanie. Napríklad budete potrebovať rôzne kľúče na otvorenie zámkov… V hre sa tiež nachádza veľké množstvo logických úloh a hlavolamov. Z hlavolamov sú tu zastúpené napríklad puzzle (treba poskladať rozbité zrkadlo a veci podobné), alebo usporiadať bábiky podľa akejsi skrytej symboliky. Okrem hlavolamov sa tu nachádzajú tiež takzvané hľadačky, kde musíte na danej obrazovke nájsť v “bordely” veci, ktoré sú napísané na zozname. Po splnení, či už logických úloh alebo hľadačiek, vždy dostanete nejaký dôležitý predmet.

V hre vás bude sprevádzať aj malá opička, ktorú získate na začiatku. Pomôže vám s vecami, na ktoré by ste nedočiahli. Ak by ste náhodou nevedeli, ako na danú vec, vhod vám príde krištáľová guľa v pravom rohu obrazovky. Po stlačení guľa vyšle záblesk, ktorý vás navedie na tú správnu cestu. Avšak guľu nemôžete používať neustále, pretože po použití sa vyčerpá a chvíľu trvá, dokým sa znova nabije. Čas nabitia závisí od vami na začiatku zvolenej obtiažnosti hry.

Audio/grafika

Graficky ide o fenomenálne dielo! Grafika vytvára naozaj zmes poriadnej hororovej, strašidelnej a hlavne tajomnej atmosféry. Veľmi potešia aj početné videá, ktoré dávajú hre až filmový zážitok. Hudba vytvára tiež poriadne tajomnú atmosféru. Veľkým plusom je aj úžasný dabing, ktorý je dôkazom, že na hre pracovali naozaj profesionáli z daného oboru. Audio-vizuálne hra ponuka na Android zaradeniach skutočne nevídaný zážitok z hry.

Pre mňa skoro dokonalá hra. A to adventúry ani veľmi nemusím. Po cca 1/4 hry vám hra oznámi, že hráte demo a na to, aby ste sa dostali ďalej, potrebujete si zakúpiť plnú verziu. A vedzte, že plnú verziu si radi kúpite, pretože hra vás skrátka pohltí.

[app]com.g5e.carnival.android[/app]

Screeny