CZ/SK Aplikácie Informácie Recenzie aplikácii S

Slovenská aplikácia Cinotic – recenzia, rozhovor s vývojármi a prekvapenie pre vás!

Keď si prvýkrát slovenskú aplikáciu Cinotic nainštalujete a následne ju spustíte, iste sa vám naskytne otázka: toto je naozaj slovenské? Áno je, Cinotic je stopercentným dôkazom toho, že aj na Slovensku máme šikovných vývojárov, ktorí dokážu vytvoriť aplikáciu schopnú konkurovať tým zahraničným bez najmenšieho problému. A to je vlastne aj cieľom. Aplikácia Cinotic zatiaľ nie je lokalizovaná do slovenčiny alebo češtiny, takže o to viac bude ťažko uveriteľný jej slovenský pôvod. Verte či nie, stojí za ňou košické vývojárske štúdio Pragmatic Mates.

Úžasný dizajn, intuitívne rozhranie a dokonalá súvislosť so vzhľadom najnovšieho Androidu. Takto sa dá aplikácia charakterizovať v skratke. Jej výnimočnému vzhľadu venujem až takú pozornosť, že som vlastne nespomenul, na čo slúži.  Umožní vám jednoducho vyhľadať herca alebo film, ktorý si neviete vybaviť. Užívateľské rozhranie tvoria tri karty pre vyhľadávanie filmov, hercov alebo nájdenie konkrétnych položiek. Stačí sa vybranej karty dotknúť a zobrazí vám svoje možnosti.

Uveďme si nejaký príklad. Pamätáte si, že jedná pekná herečka hrala vo filmoch  Iron Man 2 a The Prestige. Do oboch políčok v karte herci zadáte mená filmov (stačí uviesť prvých pár písmen, vyhľadávanie zobrazuje názvy filmov hneď), dáte hľadať, a zobrazí sa vám profil Scarlett Johansson so životopisom a ostatnými údajmi. Podobne to funguje pri filmoch, stačí zadať dvoch známych hercov a aplikácia vám ukáže daný film. K nemu je okrem popisu dostupné aj info ohľadom žánru, finančných nákladov, trailerov, obsadenia atď. Nechýbajú priame odkazy na IMDb. Aplikácia tiež umožňuje vyhľadávať hercov a filmy jednotlivo.

Ako som už spomenul, užívateľské rozhranie je dokonalé a nemám k nemu žiadne výhrady. Zaujme trefne zvolenými farebnými odtieňmi, ako aj svojou intuitívnosťou a funkčnosťou. Ak mi niekto povie, že aplikácie pre Android sú škaredé, bez rozmýšľania mu ukážem Cinotic. Možno to znie až príliš zaujato, ale k aplikácii nemám naozaj žiadne výhrady. Snáď len fakt, že nie je dostupná v slovenskom alebo českom preklade. No ak sa venujete filmom v hlbšom zmysle, určite uprednostňujete nedabované filmy a rovnako aj ich pôvodné názvy. Naviac, Cinotic je určená pre všetkých užívateľov Androidu, nielen Čechov a Slovákov.

No a vzhľadom na spomenuté vlastnosti aplikácie jej udeľujem plných 5 hviezdičiek. Spĺňa všetko to, čo je v jej popise a žiadne výrazne nedostatky mi nebránili v plnohodnotnom používaní.

Cinotic nájdeme na PlayStore zadarmo, ak však chcete neobmedzené výsledky vo vyhľadávaní, zobrazenie trailerov a obsahu pre dospelých, musíte si zakúpiť kľúč za 99 centov. A práve s tým súvisí naše prekvapenie, ponúkame vám tieto kľúče od vývojárov zadarmo! Každý sa môže použiť len raz, takže kto prv príde, ten prv melie. Preto treba rýchlo aplikáciu nainštalovať, zvoliť nastavenia a “activate”, skopírovať kód a ste za vodou :)

rWtKw
wctDa
7zsQS
uo5J5
Pq2D8
Xuqm5
qS6Wf
wQkVu
EKd5U
zkdWo

Oficiálna stránka

[app]com.cinotic.android[/app]

Rozhovor s vývojármi z Pragmatic Mates s.r.o:

source site watch rencontre reunion http://hivtestkit.ph/?melisa=rencontre-c%C3%A9libataire-outaouais&05f=ad flirter citation http://www.riskmanagementconsulting.ca/paradays/4350 watch best dating sites filipinas ganancias 2016 para solteros site rencontres ovs Mohli by ste nám niečo povedať o vašom vývojárskom štúdiu Pragmatic Mates?

Náš tím pozostáva z troch členov (Ondrej Lechan, Lukáš Vinclav a Erik Telepovský), ktorí sa rozhodli založiť si vlastnú firmu so sídlom v Košiciach. Venujeme sa tvorbe moderných webových a mobilných aplikácií. Pri ich vývoji dbáme na každý programátorsky či grafický detail. Ondrej vždy navrhne jedinečný štýlový elegantný dizajn aplikácie, aj preto sa líšime od väčšiny aplikácií publikovaných na marketoch. O ich kvalite svedčí spokojnosť používateĺov a ich pozitívne ohlasy. Snažíme sa preto promptne reagovať na ich pripomienky či požiadavky, aby bol každý spokojný. Viac o našej práci a o nás ako takých sa môžete dočítať na http://www.pragmaticmates.com (chystáme aj nové portfólio zamerané viac na naše referencie).

Ako vznikol nápad vytvoriť aplikáciu CINOTIC ?

S chalanmi sme sa často krát na obede, v kancelárií, či pri pive zhovárali o filmových novinkách (a hlavne herečkách :P), no často krát sa stávalo, že sme si nemohli spomenúť na názov konkrétneho filmu. Preto sme sa rozhodli, že vytvoríme aplikáciu, ktorá nám v tom pomôže, a to takým spôsobom, že bude vyhľadávať filmy na základe spoločnej filmografie dvoch hercov alebo opačne.

Ako dlho prebiehal vývoj aplikácie?

Na CINOTICU sme aj popri iných projektoch pracovali cca od apríla 2012. Veľa času sme strávili pri návrhu používateľského rozhrania. Chceli sme, aby sa úplne líšilo od klasického rozhrania operačného systému Android na aké sme všetci zvyknutí, no zároveň sme chceli, aby bolo maximálne intuitívne. Ondrej navrhol viacero možných variánt, z ktorých sme vybrali tu aktuálnu. Ďalšou výzvou bolo naprogramovať všetky animácie a efekty, ktorými CINOTIC disponuje a optimalizovať ich pre všetky možné Android zariadenia.

V čom je pre užívateľov aplikácia CINOTIC iná/lepšia, ako napríklad konkurečné aplikácie ČSFD?

Cieľom našej aplikácie CINOTIC nebolo okopírovať funkcionalitu ČSFD alebo IMDB, práve naopak, priniesli sme úplne nový spôsob vyhľadávania filmov a hercov. Jeho výhodou je aj to, že umožňuje nájsť filmy, v ktorých účinkovali vaši obľúbení herci. Zadáte napriklad, že chcete nájsť filmy s Willom Smithom a Tommy Lee Jonesom a CINOTIC vám nájde všetky epizódy zo série Men In Black. Tento film samozrejme každý pozná, ale ako príklad je to, myslím si, postačujúce :) CINOTIC samozrejme umožňuje nájsť film či herca aj priamo podľa jeho mena ak si to používateľ žiada, a teda nemusí hľadať pomocou prienikov. Detail filmu alebo aktéra mu poskytuje všetky možné informácie: biografiu/recenziu, homepage, link na imdb, trailery, a zoznamy obsadení či štábu. To však nie je všetko. CINOTIC sa sám učí a monitoruje aktivitu používateľa, sleduje hercov a filmy, ktoré vyhľadáva a pridáva ich do našej databázy, z ktorej generujeme zoznamy určené pre automatické dopĺňanie vstupných polí (tzv. autocomplete). Do budúcnosti plánujeme ešte množstvo vylepšení, ale to si zatiaľ necháme ako prekvapenie ;)

Inšipirovali ste sa niečím pri tvorbe užívateľského rozhrania?

Android ICS priniesol do vývoja nove guidelines, teda akýsi návod, alebo usmernenie pre programátorov a dizajnérov Android aplikácií. Jeho idea spočíva v jednoduchších krivkách, solídnych farbách a tak podobne. Tohto minimalizmu sa držal aj Ondrej, no aby to nebolo celé ako cez kopirák, nedržal sa guidelinov dopodrobna. Taktiež sme aplikáciu vylepšili rôznymi animáciami.

Plánujete aj českú/slovenskú verziu aplikácie?

Samozrejme, najprv sme chceli zistiť, či budú používatelia s takouto aplikáciou spokojní a či o ňu bude záujem. Preložiť ju do iného jazyka bude už maličkosť. Akurát biografie hercov a recenzie filmov máme z externej databázy, ktorá neponúka slovenské preklady. Riešiť to budeme možno spoluprácou s iným zdrojom dát. Uvidíme.

Aký máte názor na Android ako celok?

Android disponuje širokou škálou funkcií, možností rozšírenia, knižníc a v zásade celkom jednoduchou tvorbou aplikácií. Nuž hlavnou nevýhodou je fragmentácia či už jeho verzií alebo zariadení, na ktorých beží. Nie vždy sa preto dá každá funkcionalita implementovať, alebo optimalizovať na každý telefón alebo tablet. Toto je daň za to, že je Android otvorená platforma.

Máte na pláne ďalšie zaujímavé aplikácie?

Máme v pláne pokračovať jednak vo vývoji CINOTICU, ďalej našej staršej aplikácie VoteHub a taktiež máme aj zopár nových nápadov, ktoré zatiaľ nebudeme prezrádzať, no určite sa o nich dozviete.

Ďakujeme za rozhovor :)